ActualitateSliderSocialUltima ora

Taximetriștii au protestat, astăzi, la Târgu Jiu

Taximetriștii târgujieni au ieșit în stradă astăzi, 20 iunie, alături de alte 29 de orașe din țară, în cel mai amplu protest privind interzicerea transportului alternativ. Sindicatul Liber al Taximetriștilor din Târgu Jiu, prin reprezentantul Marian Băluțoiu, a organizat astăzi o acţiune de protest, privind abrogarea legii 204/2019 adoptată în urma OUG 49/25.06.2019.

 

Inițiativei pornite de către ANPOTRT filiala Cluj i s-au alăturat încă 29 de orașe din țară, mai exact: Alba-Iulia, Arad, Adjud, Aiud, Bacău, Baia Mare, București, Blaj, Bistrița-Năsăud, Botoşani, Braşov, Craiova, Făgăraş, Focşani, Galați, Târgu Mureş, Piatra Neamt, Piteşti, Sibiu, Suceava, Iaşi, Târgu Jiu, Tulcea, Timişoara, Mediaş, Ocna Mureş, Ploieşti, Sebeş, Sighişoara, în ceea ce va fi cel mai amplu protest al taximetriştilor români privind interzicerea transportului alternativ.

“Având în vedere că taxiul este utilitate publică conform legii nr 38/2003 dorim să atragem atenția tuturor instituțiilor publice că noi, taximetriștii cerem unanim abrogarea OUG nr 45/25.06.2019, precum şi eliminarea dublei măsuri în interpretarea şi aplicarea legii privind transportul alternativ (controale, fiscalizare, obligații legale).”, a transmis Sindicatul Liber al Taximetriștilor din Târgu Jiu printr-un comunicat de presă.

Marian Băluțoiu, Organizatorul protestului de la Târgu Jiu

 

Legea 204/07.11.2019. OUG 49/25.06.2019

Odată cu apariția “transportului alternativ”, legiferat prin legea 204/2019, ca urmare a OUG 49/2019, lansată pe baza unei Note de Fundamentare Juridică, contrar aprecierii Curții de Justiție a Uniunii Europene, Guvernul României a impus o nouă lege, distinctă de cea existentă, dar care operează pe același segment economic și de servicii al societății românești, respectiv operatorii economici care desfășoară activitatea de transport de persoane în regim de taxi. Protestatarii susțin că ordonanța anti-concurențială care, pe lângă faptul că este neconstituțională, legiferează în fapt “transportul alternativ” în mod preferențial și în dauna activității de taximetrie la nivel național și care, în final, va conduce la intrarea în colaps a activității de taximetrie și la pierderea a zeci de mii de locuri de muncă la nivelul întregii țări.

Motivele pentru care Guvernul a adoptat ordonanța 49/2019:

  • luând în considerare apariția pe piață a unor soluții inovative de intermediere a transportului de persoane în regim de taxi, generate de progresul tehnologic al societății informaționale;
  • având în vedere că intermedierea serviciilor de transport persoane prin soluții inovative contribuie la creșterea gradului de concurență pe piață și facilitează interacțiunea dintre cerere și ofertă;
  • având în vedere că jurisprudența constantă a Curții Constituționale stabilește că ordonanțele de urgență pot fi adoptate dacă prin reglementările pe care le conțin au consecințe pozitive în domeniile în care intervin și prin adoptarea acestui act normativ nu se prejudiciază, nu se aduce atingere, nu se antrenează consecințe negative;
  • luând în considerare că hotărârea Curții Europene de Justiție a apreciat că activitățile de transport de tip urban desfășurate prin intermediul platformelor digitale sunt asimilate serviciilor de transport si nu serviciilor de comerț online, iar statele membre sunt obligate la adoptarea unor soluții legislative care să asigure reglementarea tuturor operațiunilor de transport de tip urban pentru care se utilizează platforme digitale;
  • pentru asigurarea unui mediu concurențial echilibrat și stabilirea unui regim nediscriminatoriu a modurilor de transport utilizate pentru transportul personelor în mediul urban se impune în regim de urgență reglementarea transportului alternativ de persoane intermediat prin platforme digitale.

Condițiile transportului alternativ

  • număr nelimitat de autorizații
  • autoturisme care nu depășesc 15 ani la expirarea copiei conforme (copia conformă se eliberează pe 1,2 sau 3 ani)
  • poate înlocui autoturismul în aceleași condiții
  • ecuson cu dimensiunea de 10/10 cm
  • autoturisme cu volan pe partea dreaptă
  • autoturisme neînscrise în localitatea în care își desfășoară activitatea
  • autoturisme personale închiriate în baza unui contract de închiriere sau comodat
  • autoturisme necolantate, foarte greu de controlat de către autorități
  • lipsa unui tarif stabilit și folosirea tarifului dinamic

Din punct de vedere fiscal, din suma încasată operatorul platformei oprește 25%, flota 10% iar restul se duc la șofer ,care este angajat cu un salariu minim de aproximativ 2000 lei. (Cine plătește impozitul pe diferența de venit a șoferului 2000…3000….4000 lei?)

Marian Băluțoiu, Organizatorul protestului de la Târgu Jiu

Ce solicită taximetriștii

  1. Abrogarea legii 204/2019 pentru aprobarea OUG 49/2019
  2. Alinierea condițiilor la normativele unitare de aplicare fără discriminare de orice gen, în conformitate cu Constituția României și legislația conexă în același context al unei politici comune a transportului de persoane.

 

Marian Băluțoiu își desfășoară activitatea de teximetrist încă din anul 2002 și susține că aceasta i-a fost puternic afectată de apariția acestor concurenți pe piață.

Marian Băluțoiu, Organizatorul protestului de la Târgu Jiu

 

În condițiile în care legea nu va fi abrogată, taximetriștii anunță continuarea protestelor, poate chiar în forme mai aspre.

Marian Băluțoiu, Organizatorul protestului de la Târgu Jiu

Articole similare

Back to top button