Verdict final în cazul primarului de la Tismana
Judecătorii Curții de Apel Craiova au dat verdictul final în dosarul în care Primăria Orașului Tismana a contestat un raport de control al Inspecției Economico-Financiare din cadrul Direcției Regionale a Finanțelor Publice Craiova în care s-a stabilit că instituția condusă de primarul Narcis Petre Remetea a efectuat plăţi nelegale de peste un milion de lei reprezentând contravaloarea mijloacelor fixe achiziţionate în trimestru IV 2020, fără ca achiziţia să fie legal aprobată de către Consiliul Local.
Judecătorii Curții de Apel Craiova au dat verdictul final în dosarul în care Primăria Orașului Tismana a contestat un raport de control al Inspecției Economico-Financiare din cadrul Direcției Regionale a Finanțelor Publice Craiova în care s-a stabilit că instituția condusă de primarul Narcis Petre Remetea a efectuat plăţi nelegale de peste un milion de lei reprezentând contravaloarea mijloacelor fixe achiziţionate în trimestru IV 2020, fără ca achiziţia să fie legal aprobată de către Consiliul Local. Practic,instanța de judecată a respins recursul declarat de Unitatea Administrativ Teritorială a orașului Tismana, astfel că banii,reprezentând plăţi nelegale, trebuie recuperați de la beneficiari sau de la persoanele responsabile pentru angajarea, lichidarea şi ordonanţarea şi plata acestora. Mai exact,Finanțele Publice au desfășurat, în perioada iulie-august 2021, un control la Primăria Tismana, iar la finalizarea acestuia s-a constatat achiziţionarea unor utilaje, fără aprobare prin hotărâre, de către Consiliul Local al oraşului și a dispus măsura recuperării sumei totale de peste un milion de lei reprezentând plăţi nelegale și totodată încasarea sumei de 62.895 de lei reprezentând dobânzi si penalităţi de întârziere şi s-a constatat înregistrarea în evidenţa contabilă a consumului de carburant fără a avea documente care să justifice deplasările înscrise în foile de parcurs. Concret, aceste achiziții au fost făcute în baza unor dispoziții ale primarului Narcis Petre Remetea,care a aprobat referatele compartimentelor de specialitate prin care se solicita achiziționarea acestora, precum și organizarea la plată a fiecărui utilaj.Toate apărările primarului au căzut, în condițiile în care inspectorii fiscali au stabilit că până și viza de control financiar preventiv a fost exercitată formal, operaţiunile privind achiziţionarea mijloacelor fixe în sumă totală de peste un milion lei, nu au la bază documente legal aprobate, astfel că acestea au fost considerate ca fiind plăţi nelegale. Acum, primarul este cel care trebuie să dispună recuperarea sumelor reprezentând prejudicii și plăţi nelegale din fonduri publice, stabilite de organele de control, iar banii trebuie recuperați.