De două ori mai mulți tineri sunt preocupați de situația politică a țării, față de perioada alegerilor prezidențiale din 2019. Explicația ține de promovarea programelor politice și a campaniei electorale în mediul online.
Cu ajutorul mediului online mulți politicieni au prins avânt în rândul tinerilor, dovadă fiind faptul că anul acesta un tânăr de 24 de ani, influencer cu 2,6 milioane de abonați, a câstigat alegerile europarlamentare din Cipru candidând ca independent. Însă, în continuare, în România mai mult de jumătate dintre cei cu vârste până în 30 de ani nu au încredere că interesele lor sunt bine reprezentate de politicieni.
Tinerii ar vrea ca interesele lor să fie mai bine reprezentate de către partidele politice prin încurajarea angajatorilor pentru recrutarea tinerilor fără experiență care abia au absolvit instutuțile de învățământ, ca să nu mai fie nevoiți să plece la muncă în alte țări.
Datele statistice arată că la alegerile prezidențiale din 2019, tinerii nu erau la fel de interesați ca acum de politică și de ziua alegerilor.