Miruță a redescoperit mersul cu trenul
Politicienii de azi mai au doar un pas până la a posta ceea ce mănâncă la prânz. Paginile de socializare ale demnitarilor sunt pline de evenimente la care participă sau probleme pe care le identifică… și atât. Niciun partid nu face excepție de la noul trend al „expunerii” online, însă deputatul Radu Miruță se deosebește puțin de ceilalți.
Până acum niciun parlamentar de Gorj nu a plecat la București ca un student în sesiune. Miruță a luat azi-dimineață trenul către capitală, „fiind singura metodă de a mai lucra ceva urgent în timpul mersului”, weekendul prelungit fiind prea scurt pentru deputatul USR. Pentru că nu vrea să cheltuie bani din suma forfetară disponibilă, deputatul nu și-a angajat șofer și a preferat un bilet către București, „ca pe vremuri”.
Bineînțeles, parlametarul a mers la clasa a doua, în ideea în care tot la fel a călătorit și pe vremea studenției – nu că trenul de la ora 05:00 nu dispune de clasa întâi.
Deputatul, supărat că a ajuns la Rovinari după aproape 40 de minute, fiind vorba despre o distanță de 20 de km, a imortalizat momentul și l-a postat pe pagina sa de socializare, apreciind aplecarea Ministerului Transporturilor asupra infrastructurii CFR.
Călătoria „studențească” a demnitarului a avut suișuri și coborâșuri. Trenul a plecat la timp de la Târgu Jiu, dar până la Rovinari a acumulat două minute întârziere. La Filiași totuși a recuperat, în schimb de la Craiova până la Caracal a reușit să „piardă” alte 4 minute, din care a recuperat numai două până la București. Totuși, dată fiind situația CFR și dacă am întreba studenții ce cunosc drumul „ca în palmă”, călătoria deputatului a fost una „aproape” în grafic.
Numai dacă ne gândim că trenul anterior plecării lui Miruță a ajuns cu 63 de minute întârziere la Târgu Jiu și la București la ora 7:00 deși ar fi trebuit să fie la peron la 06:00, ne dăm seama cât de norocos a fost demnitarul.
Tot el spune că Este de lucru cand zeci de ani nu s-a facut nimic. De zeci de ani studenții fac naveta la București, în aceleași condiții. S-au plâns de întârzieri, de mizerie și de alte probleme, însă au primit la schimb doar înlăturarea gratuității pe care o obținuseră nu cu prea mult timp în urmă.
Trenul nu mai este de mult o variantă de călătorie pe distanțe lungi, iar faptul că parcurge 20 de km în 40 de minute este printre cele mai mici probleme. Clasa întâi nici nu seamănă cu ce ar trebui să însemne și este doar „o clasa a doua”, dar cu scaune roșii. Clasa a doua este deplorabilă, scaunele sunt îmbâcsite de praf și de nămolul celor care se urcă încălțați pe ele. Toaletele sunt folosite doar în cazuri de maximă urgență sau când un fumător tânjește după o țigară.
Cei care călătoresc frecvent cu trenul nu au teamă de coronavirus, pentru că în actualele vagoane te poți alege cu multe alte boli, iar Covid-19 nu este cea mai rea dintre ele.
Rămâne de văzut dacă CFR va beneficia de modernizări sau va rămâne la același nivel după plecarea Ministrului Transporturilor care va „ revigora putin infrastructura feroviară” după cum afirmă colegul de partid, Radu Miruță.