Ministrul Agriculturii în vizită la Târgu-Jiu
În cursul acestei zile, Adrian-Ionuț Chesnoiu, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a efectuat o vizită de lucru în județul Gorj. Acesta a participat la întâlniri cu fermierii, primarii județului Gorj și conducerea unei mari societăți comerciale în cadrul cărora a abordat subiecte precum prezentarea programelor derulate la nivelul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, aducerea la cunoștință a evenimentelor petrecute în ultima perioadă și prezentarea perspectivelor de viitor.
Ministrul Agriculturii a punctat un aspect foarte important, și anume dorința ca societatea în care trăim să promoveze produsele românești, susținând astfel fermierii români în perioada grea pe care o traversează, având drept răsplată calitatea, savoarea și gustul inconfundabil al produselor agroalimentare românești.
Chesnoiu a amintit, de asemenea, despre majorarea bugetului agriculturii și direcționarea fondurilor către sectoarele care întâmpină probleme și a menționat programele de reproducție la porc și pasăre, întrucât județul Gorj dispune de mari investiții pe partea de ferme zootehnice.
Întrebat ce măsuri sunt necesare pentru stoparea exploziei prețurilor la diverse alimente, precum legume, ouă etc., ministrul Chesnoiu a răspuns că de mai bine de o lună de zile a trimis în piețe echipe de monitorizare a prețurilor, echipe care verifică evoluția prețului. Prima măsura a fost cuprinderea în bugetul Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale acele sume necesare fermierilor români pentru a menține constantă producția. Pe de altă parte, ministrul a vorbit despre ordonanța de urgență menită să plafoneze prețul la electricitate și gaze naturale, pe această cale oferindu-se operatorilor economici din agricultură predictibilitate pentru cel puțin un an.
În altă ordine de idei, ministrul a oferit garanții că România nu are niciun motiv de îngrijorare în ceea ce privește o posibilă criză alimentară întrucât la nivelul țării discutăm de o stabilitate din punct de vedere alimentar și de oportunitatea de a cuceri noi piețe de produse cu valoare adăugată.