Meditațiile, fiscalizate obligatoriu
Vești proaste pentru profesorii care dau meditații. Noul ministrul al Educației le-a pus gând rău dascălilor care fac pregătire cu elevii acasă. Daniel David vrea ca veniturile să fie fiscalizate obligatoriu. Oficialul din Educație argumentează decizia prin faptul că profesorii care oferă meditații nu mai predau așa cum trebuie la clasă. Cadrele didactice sunt revoltate și susțin că afirmațiile ,,incendiare” ale noului ministru nu au niciun suport legal. Deja această practică a fost interzisă deja dacă veniturile nu sunt impozitate, iar profesorii s-au conformat.
Ministrul Educației, Daniel David, a precizat că meditațiile nu trebuie interzise ci impozitate.
„Evident că trebuie fiscalizate! Adică nu se discută acest lucru. Pentru a nu scuti profesorul să-și facă bine datoria la clasă. Mulți spun că performanța scăzută la testele PISA e din cauză că itemii testelor nu se leagă de ce se predă în școlile noastre. Eu, când aud: „dom’le, prea multă teorie!”, îmi dau seama că teoria bine făcută îți dă cultură, îți dă sensuri și semnificații, te ferește de manipulare.”, a punctat Daniel David.
Constantin Huică, profesor și liderul Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ, filiala Gorj, susține că dascălii și-au făcut deja firme pentru impozitarea veniturilor din meditații și consideră că nu în învățământ este făcută marea evaziune.
Unii profesori recunosc că acest fenomen al meditațiilor a luat amploare și este greu de stopat.
Ministrul Educației le-a cerut inspectorilor să facă și o analiză a problemelor din școli până în primăvară. Pregătirea celor mai buni profesori este o prioritate, iar cei care au performanțe trebuie răsplătiți cu bonusuri și prime a precizat Daniel David. Constantin Huică spune că nu se poate face niciodată departajarea între profesorii pentru că toți au performanțe.
În prezent, prea puțini elevi se bazează pe informațiile dobândite în cadrul orelor de curs și astfel, meditațiile aproape că au devenit o nouă formă de învățământ, pe care elevii o tratează cu mai multă seriozitate și interes decât școala propriu-zisă.