Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
ActualitateSliderSocialUltima ora

Expertiza tehnică finalizată. Cine este vinovat de tragicul accident de la Jilț Sud

Expertiza tehnică cu privire la tragicul accident de la cariera Jilț Sud a Complexului Energetic Oltenia, în urma căruia trei mineri și-au pierdut viața și alți zece au fost răniți, a fost finalizată, după cum anunță și avocatul unora dintre victime, Adrian Cuculis. Potrivit expertului, autoutilitara cu care minerii erau transportați în interiorul carierei se deplasa cu o viteză necorespunzătoare. De altfel, starea tehnică a acesteia nu era una corespunzătoare. Mai mult decât atât, drumul din interiorul carierei miniere nu era întreținut într-un mod corespunzător.

„Cauzele producerii accidentului rutier sunt neadaptarea vitezei de deplasare la condițiile de drum de către conducătorul autoutilitarei și starea necorespunzătoare a principalelor sisteme care concură la siguranța circulației autoutilitarei, coroborată cu starea necorespunzătoare a drumului“, potrivit expertizei tehnice.

Potrivit expertului, șoferul ar fi putut evita răsturnarea mașinii, în condițiile în care ar fi avut cuplată cutia de viteze în treapta a II-a, acționând ușor frâna de serviciu. De altfel, autoutilitara ar fi putut fi oprită până în zona capului de pod dacă „eficiența frânei de serviciu era în limitele admisibile“, anvelopele ar fi avut un grad de uzură „în limitele admisibile“ și dacă starea drumului era una corespunzătoare.

În același timp, transportul persoanelor în autoutilitara care s-a răsturnat s-a făcut fără respectarea normelor din domeniu, deoarece în același spațiu erau transportate și alte materiale, vinovați fiind șoferul mașinii și persoanele responsabile din cadrul carierei Jilț Sud.

„Raportul accidentului de la CE Oltenia soldat cu moartea minerilor de acolo arată ca drept responsabili atât pe șoferul tanchetei, dar mai cu seama CE Oltenia și conducerea acestuia. Reies grave probleme la mecanica mașinii, dar si «neadaptarea vitezei» la un «drum impropriu». Practic ești vinovat fiindcă ești obligat să muncești într-un loc care îți pune viața în pericol în fiecare zi și «vinovat» post mortem fiindcă ai condus o mașină stricată care îți sărea din viteză și pe care șefii tăi au adus-o prin pilele de la nivel local. Urmează raportul ITM care preliminar au declarat totul ca accident de muncă cu culpa probabil tot în zona conducerii“, a declarat avocatul Cuculis.

Trei persoane au murit și alte zece au fost rănite când mașina tip tanchetă care-i transporta în interiorul carierei miniere de suprafață Jilț Sud s-a răsturnat, pe data de 17 ianuarie 2023. În mașină se aflau și tuburi de oxigen, care au căzut peste oameni, însă medicii au stabilit că minerii au decedat asfixiați.

„În timpul coborârii pe o pantă, înaintea podului de traversare a transportatorului cu banda T 204, autovehiculul a derapat pe pod și a căzut peste transportor, impactul soldându-se cu 16 victime. Printre acestea se număra 14 salariați ai CE Oltenia, din care 3 au decedat“, a transmis CEO la vremea respectivă.

Articole similare

Back to top button