Două partide, același proiect
Drumul express Târgu-Jiu – Craiova a fost și în campania electorală un obiectiv comun al celor două partide rivale. Liberalii pozează în „salvatori”, spunând că guvernarea lor a finanțat proiectul, social-democrații îi contrazic, mai ales că Mihai Weber suține că este „proiectul său de suflet”. Fie că este „roșu” sau „galben”, „de suflet” sau nu, până în 2021 gorjenii au auzit doar promisiuni, și niciun motor de buldozer.
A fost însă semnat contractul privind proiectul tehnic de execuție, în urmă cu doar câteva zile. Motiv de bucurie pentru parlamentarii care au reușit să facă pași spre realizarea drumului, atât deputatul PNL cât și cel de la PSD nu s-au putut abține să nu se laude cu demersurile, fiecare „trăgându-și jar pe turta lui”.
Mihai Weber a fost primul care a anunțat semnarea contractului pe pagina sa de socializare, dimineața la ora 8:59.
DRUMUL EXPRES Craiova – Târgu-Jiu, proiectul meu de suflet, este o certitudine, începând de astăzi. A fost semnat contractul pentru demararea proiectului tehnic de execuție! Am promis, m-am ținut de cuvânt! Scrie Weber dis de dimineață.
După câteva ore, în jurul prânzului, și Dan Vîlceanu înștiința cetățenii cu privire la marea realizare. Deși Weber spune la ora 9.00 că deja au fost semnate documentele, Vîlceanu vorbește la viitor.
Contractul pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru drumul expres Târgu Jiu-Craiova va fi semnat astăzi. Acesta este un proiect major, de infrastructură, pentru județul Gorj, demarat de #guvernul #liberal.
Atribuirea „proiectului de suflet” guvernului liberal l-a supărat pe deputatul Weber care a ținut să precizeze într-o conferință de presă că Vîlceanu dezinformează și că banii ar fi fost alocați proiectului încă din 2019. Cu toate acestea, documentele au fost semnate abia după 2 ani.
Postările celor doi șefi de partid au fost susținute și de colegii lor, Claudiu Manta și Gheorghe Pecingină. Semnarea unui contract nu reprezintă însă și executarea proiectului. Și centura municipiului Târgu Jiu și-a început lucrările în urmă cu 7 ani deși se vorbea despre ea încă din 2012. Mai mult, premierul Victor Ponta, social-democrat la acea vreme, promitea inaugurarea acesteia în 2014. Totuși, în 2013 a fost organizată licitația și în 2014 au venit primele buldozere, iar în 2021 politicienii încă se mai laudă cu contracte semnate și investiții de mare amploare referitoare la proiectul de la Târgu Jiu. Iar varianta ocolitoare este doar unul dintre multele exemple care ar putea fi date privind infrastructura din România, care este plină de promisiuni atât ale guvernărilor de stânga cât și ale celor de dreapta.