Cetățenii, anunțați pe telefon când le expiră documentele
Din cauza ritmului accelerat al vieții cotidiene, cetățenii pot uita sau amână reînnoirea documentelor personale. Senatul a adoptat un proiect de lege care propune ca cetățenii să fie anunțați pe email sau sms despre expirarea documentelor.
Senatul a adoptat un proiect de lege prin care autoritățile ar putea notifica cetățenii că va urma să le expire cartea de identitate, pașaportul sau permisul de conducere. Conform iniţiativei, autorităţile competente vor notifica cetăţenii că urmează să le expire actele prin SMS sau e-mail cu 90 sau 180 de zile înainte de termenul de expirare al fiecărui act în parte. Iniţiativa legislativă prevede şi că, în cazul în care autorităţile nu dispun de numărul de telefon mobil sau de adresa de e-mail a cetăţeanului respectiv, notificarea poate fi realizată şi prin intermediul poştei. Iniţiatorul proiectului, Raoul Trifan, membru al comisiei de IT din Senat, spune că acesta este un pas firesc al procesului de digitalizare al administraţiei, care ajută atât cetăţenii să aibă acte în regulă cât şi statul care, astfel, va putea să-şi actualizeze bazele de date şi să aibă la zi evidenţa populaţiei.
Propunerea Legislativă urmează să fie votată de către camera Deputaților. Dacă proiectul va deveni lege, cetățenii vor fi notificați pe telefon, fie prin sms, fie prin email cu privire la data expirării documentelor.