Catalogul electronic, introdus în școli
Catalogul electronic va fi introdus în școli! Unitățile de învățământ vor fi obligate să implementeze vestitul catalog electronic. Începând cu anul școlar 2026-2027 va fi implementat în toate școlile din România. Programul va înregistra absențele, notele, mediile, generând rapoarte și statistici relevante la nivel de clasă, unitate de învățământ, județ și sistem național de învățământ preuniversitar.
Catalogul electronic va deveni obligatoriu în toate școlile din țara noastră. Acesta va fi aplicat prin intermediul unui sistem unic la nivel național. Până în acest moment, catalogul electronic este utilizat doar într-o parte a unităților de învățământ, fiind amânat timp de mai mulți ani. Școlile au achiziționat programe de catalog electronic pe cont propriu, în lipsa unei soluții oficiale furnizate de minister.
Catalogul electronic va fi accesibil și va permite introducerea de date noi printr-o varietate de mijloace.
Cu toate acestea, administratorii din școli sau județe nu vor avea permisiunea de a modifica datele. Această responsabilitate va rămâne în sarcina profesorului responsabil cu evaluarea și notarea absențelor elevilor.