Campanie pe… facebook
Campania electorală s-a mutat ușor, ușor în mediul online. Politicienii preferă să stea de vorbă cu cetățenii prin intermediul internetului și pare că au uitat să meargă din poartă în poartă pentru a asculta problemele oamenilor. Analiștii politici trag însă un semal de alarmă și spun că un „like” nu este echivalent niciodată cu un vot.
Dacă dăm o căutare pe rețelele de socializare vedem că cei mai mulți urmăritori îi are senatorul Ion Iordache. 37.000 la număr. Postările sale au strâns milioanele de vizualizări. Topul policienilor virali este completat de președintele Consiliului Județean Gorj, Cosmin Popescu, care are nu mai puțin de 20.000 de urmăritori. Vizibil în mediul online este și deputatul Radu Miruță, care postează aproape zilnic și, în acest mod, a adunat 15.000 de oameni care îi urmăresc postările. Liberalul Iulian Popescu, primarul Marcel Roamnescu și Mihai Weber vin și ei ușor din urmă în preferințele internauților. Analiștii politicii le transmit politicienilor să lase campania din mediul online și să meargă din poartă în poartă pentru a sta de vorbă cu oamenii.
Un „like” nu este egal cu un vot, le transmite Ionel Mantog politicienilor.
Ionel Manțog susține că actuala clasă politică nu mai muncește și preferă să facă campanie în mediul online, însă trage un semnal de alarmă și spune că nu are efectul scontat.
Campania electorală s-a mutat în mediul online nu numai în Gorj, ci și în județele din țară. Majoritatea politicienilor încearcă să câștige capital electoral pe rețelele de socializare.